PIKON - oferta
UWAGA!
Informujemy, że ze względu na bezpieczeństwo interesantów oraz pracowników Punktu, ogólnego wsparcia informacyjnego udzielamy telefonicznie (661 439 072) oraz drogą poczty elektronicznej (pikon@wcpr.pl) w dni robocze w godzinach 08:00-16:00.
W sytuacjach tego wymagających możliwe jest udzielenie wsparcia bezpośrednio w siedzibie Punktu w godzinach 9:00-15:00, pod warunkiem dostępności pracowników realizujących obowiązki także poza siedzibą PIKON.
Informujemy, że ze względu na bezpieczeństwo interesantów oraz pracowników Punktu, ogólnego wsparcia informacyjnego udzielamy telefonicznie (661 439 072) oraz drogą poczty elektronicznej (pikon@wcpr.pl) w dni robocze w godzinach 08:00-16:00.
W sytuacjach tego wymagających możliwe jest udzielenie wsparcia bezpośrednio w siedzibie Punktu w godzinach 9:00-15:00, pod warunkiem dostępności pracowników realizujących obowiązki także poza siedzibą PIKON.
PIKON oferuje osobom z niepełnosprawnościami mieszkającymi na terenie m.st. Warszawy, ich rodzicom, opiekunom oraz całemu środowisku wsparcie w zakresie:
- informacyjnym - poprzez udzielanie beneficjentom konkretnych informacji z obszaru orzecznictwa (tj. problematyki uzyskania statusu osoby niepełnosprawnej, przysługujących z tego tytułu ulg i uprawnień, możliwości i sposobów korzystania z celowych programów wsparcia skierowanych do osób posiadających stosowne orzeczenie), a także poprzez przybliżanie zakresu działań jednostek organizacyjnych m.st. Warszawy oraz oferty instytucji i organizacji działających na terenie miasta, która skierowana jest do jego mieszkańców, m.in w obszarze edukacji, wsparcia szeroko rozumianego systemu pomocy społecznej, pomocy instytucjonalnej a także rehabilitacji oraz aktywizacji społecznej i zawodowej;
- pośrednictwa - poprzez przekazywanie oferty i danych teleadresowych konkretnych instytucji oraz podmiotów, które oferują działania lub usługi adekwatne dla wsparcia, zaspokojenia potrzeb lub rozwiązania konkretnych spraw zgłaszanych przez osoby korzystające z oferty PIKON;
- konsultacyjnym - poprzez organizację indywidualnych spotkań ze specjalistami w zakresie porad prawnych, psychologicznych oraz w obszarze szkolnictwa, edukacji, pomocy społecznej i doradztwa zawodowego, w zależności od potrzeb interesantów oraz dostępności specjalistów z poszczególnych dziedzin;
- organizacyjno-koordynacyjnym – poprzez rozpoznanie potrzeb środowiska osób z niepełnosprawnościami i przekazywanie tej wiedzy do odpowiednich instytucji i podmiotów, aby optymalnie wykorzystać ich potencjał w realizacji działań na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Każda zgłoszona do nas sprawa jest traktowana indywidualnie. Osoby zgłaszające zachowują maksimum anonimowości, gdyż do pracy potrzebujemy najistotniejszych informacji o naszych beneficjentach:
- mających bezpośrednie znaczenie w rozpatrywaniu sprawy (np. dotyczące posiadanego stopnia niepełnosprawności, jej przyczyny, posiadanych uprawnień do renty lub innych świadczeń, wieku, aktualnej aktywności w sferze zawodowej);
- wykorzystywanych do celów statystycznych i organizacyjnych (np. dzielnica zamieszkania osoby zainteresowanej, jej wiek, płeć);
- danych umożliwiających kontakt (nr telefonu, adres e-mail).